جستجوی محصولات و مطالب
مهم ترین نکات در خرید و انتخاب ویدئو پروژکتور خانگی
مهم ترین نکات در خرید و انتخاب ویدئو پروژکتور خانگی

با پیشرفت روز افزون ویدئو پروژکتور ها و استقبال گسترده کاربران برای مصارف تجاری برخی کاربران به فکر استفاده از پروژکتور ها برای استفاده در محیط خانه افتادند، اما اینکه استفاده از این دستگاه در خانه به جای نمایشگر های تلویزیون خانگی مناسب و یا به صرفه باشد را باید مورد نظر قرار داد. در این مقاله سعی میکنیم تمامی مواردی که در خرید و نصب ویدئو پروژکتور های خانگی حائز اهمیت است را مورد بررسی قرار دهیم.

استفاده از ویدئو پروژکتور به جای تلویزیون در خانه

در ادامه تمامی مواردی که در استفاده ویدئو پروژکتور در خانه به جای نمایشگر های تلویزیون حائز اهمیت است را مورد بررسی قرار می دهیم.

مقایسه زمان استفاده و کارکرد دو دستگاه

عموما بیشتر تلویزیون های خانگی می توانند در هر 24 ساعت روز 16 ساعت روشن بمانند ولی ویدئو پروژکتورها به دلیل استفاده از لامپ به عنوان منبع تولید نور، بعد از هر دو تا سه ساعت استفاده باید یک ربع تا نیم ساعت خاموش و بعد از خنک شدن دوباره روشن شوند. اگر این نکته رعایت شود شما میتوانید پروژکتور را به عنوان تنها نمایشگر خانگی خود داشته باشید.

تفاوت در مقدار هزینه لازم برای خرید

ویدئو پروژکتور ها و تلویزیون های خانگی را تقریبا با یک رنج قیمت میتوان تهیه کرد ، هر دو دستگاه نیاز به لوازم جانبی از جمله پایه ، میز و یا پرده نمایش در ویدئو پروژکتور ها دارند از این رو از نظر قیمتی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

بنابر توضیحات داده شده ویدئو پروژکتور ها برای استفاده دائمی در خانه مناسب نیستند ولی پیشنهاد استفاده از ویدئو پروژکتور (به دلیل داشتن لامپ با طول عمر محدود) در خانه بیشتر برای مصارف تفریحی و سرگرمی است. دیدن فیلمهای سینمایی، مسابقات ورزشی جهانی و المپیک، انجام بازیهای کامپیوتری و ....

تجهیزات و مراحل نصب ویدئو پروژکتور خانگی

اولین و مهمترین نکته حائز اهمیت انتخاب محل مناسب برای نصب پرده نمایش است. در نصب پرده نمایش باید فاصله پرده تا دستگاه رعایت شود. هر چه فضای اتاق بزرگتر باشد قاعدتاً کاربر در انتخاب مدل ویدئو پروژکتور دست باز تری دارد.

پس از نصب پرده نمایش ، نوبت به انتخاب محل مناسب برای جاگذاری ویدئو پروژکتور می رسد. پروژکتور را میتوان از طریق پایه های ویدئو پروژکتوری به دیوار یا سقف اتاق نصب کرد، که در این حالت هزینه خرید پایه برای ویدئو پروژکتور به هزینه های کاربر اضافه می شود. راه ساده تر و ارزان تر استفاده موقت از یک میز برای قرار دادن ویدئوپروژکتور است.

بهترین ویدئو پروژکتور های خانگی پاناسونیک

عموماَ برای گرفتن نتیجه مطلوب از ویدئو پروژکتور ها در استفاده خانگی رزولوشن حائز اهمیت می باشد ، ویدئو پروژکتور هایی که رزولوشن HD و FULL HD دارند می توانند نیاز کاربران را در استفاده خانگی برطرف نمایند.

ویدئو پروژکتور های اچ دی و فول اچ دی کمپانی پاناسونیک

ویدئو پروژکتور های خانگی HD پاناسونیک: PT-LW335 ، PT-LW375 ، PT-VW360

ویدئو پروژکتور های خانگی FULL HD پاناسونیک: PT-VZ580 ، PT-Z470

کاربرانی که بودجه محدودی در خرید ویدئو پروژکتور دارند می توانند از مدل های با رزولوشن XGA پاناسونیک یعنی مدل های PT-LB305 ، PT-LB355 ، PT-LB385 و PT-LB425 استفاده نمایند.

نوشته شده در تاریخ 1398/09/17

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید