جستجوی محصولات و مطالب
نمایش ویدئو مپینگ ( Video Mapping ) دیتا پروژکتور های پاناسونیک
نمایش ویدئو مپینگ ( Video Mapping ) دیتا پروژکتور های پاناسونیک

به نمایش تصاویر سه بعدی یا دو بعدی توسط ویدئو پروژکتور های با رزولوشن بالا بر روی اجسام در اندازه های مختلف , نور پردازی سه بعدی ( Video Mapping ) می گویند. ویدئو مپینگ یکی از جذابترین و زیباترین کاربرد های دیتا پروژکتور ها هستند که با ادغام تصویر چند ویدئو پروژکتور و شناسایی دستگاه ها در نرم افزار می توانیم تصاویر با کیفیت بالای FULL HD و 4K تولید کنیم.

برای اجرای ویدئو مپینگ ( Video Mapping ) به چه چیزهایی نیاز داریم؟

 

سازه

 

اولین قدم برای اجرای نور پردازی سه بعدی ابتدا باید سازه ای که می خواهیم تصاویر را روی آن تولید کنیم مشخص کنیم , این سازه می تواند از قبل ساخته شده باشد مانند بنا های تاریخی و ساختمان ها یا این که سازه را خودمان بسازیم مانند معرفی لوگوی برند ها. برای ساختن سازه می توانی از تکنولوژی CNC برای برش دقیق اجسام استفاده کنیم. 

 

ساخت تصاویر متناسب با سازه

 

یکی از مهمترین مراحل اجرای ویدئو مپینگ بررسی ابعاد سازه و تولید تصاویر و محتوای متناسب با سازه است. برای ساخت تصاویر سه بعدی گرافیست های ماهری لازم است تا با استفاده از از نرم افزار های گرافیکی تصاویر با کیفیت و در اندازه مناسب تولید کنند.

 

استفاده از دیتا پروژکتور های با کیفیت

 

بعد از ساخت تصاویر باید متناسب با سازه و محیط ( داخلی , خارجی ) از دیتا پروژکتور های با کیفیت بالا استفاده میکنیم تا در تنظیم نور محیط و پوشش تصاویر بر روی کل سازه به مشکل نخوریم. ویدئو پروژکتور های مدل سالن های بزرگ ( Large Venue ) پاناسونیک گزینه مناسبی برای اجرای نور پردازی های سه بعدی است. کمپانی پاناسونیک در سال 2012 در المپیک لندن از نور پردازی سه بعدی برای اجرای مراسم افتتاحیه بازی ها استفاده کرد , در ادامه همین مطلب به معرفی پروژه های اجرا شده ویدئو مپینگ می پردازیم.

 

موسیقی

 

یکی دیگر از عوامل مهم در اجرای نور پردازی سه بعدی انتخاب ساخت موسیقی مناسب با تصاویر و سازه است , یک موسیقی مناسب می تواند تماشاگرانی که در حال مشاهده تصاویر با کیفیت بالا هستند را تحت تاثیر قرار دهد. بسته به محیط و نو ع سازه برای اجرای پروژه ها می توان از موسیقی ملایم یا پر هیجان استفاده کرد.

نور پردازی سه بعدی ( ویدئو مپینگ ) در چه مکان هایی اجرا می شود؟

ویدئو مپینگ ( Video Mapping ) در محیط های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد , بدیهی است که اجرای نور پردازی سه بعدی در محیط داخلی کم هزینه تر و راحت از اجرا در محیط خارجی است , در محیط های خارجی باید از دیتا پروژکتور های با رزولوشن و شدت روشنایی بالا استفاده کرد تا بتوان نور صحنه نمایش را به خوبی تنظیم کرد. به برخی از کاربرد های ویدئو مپینگ اشاره میکنیم.

  • نمای ساختمان , بنا های تاریخی و سازه های ساخته شده در شهر
  • فروشگاه , نمایشگاه , گالری , مزون و رستوران ها
  • کنسرت ها , تالار ها , همایش ها و سمینار ها

نمونه پروژه های انجام شده نور پردازی سه بعدی ( ویدئو مپینگ )

تصویر گستران امید به عنوان نماینده رسمی پاناسونیک آماده اجرای نور پردازی های سه بعدی در تمام نقاط کشور است , برای دریافت مشاوره در اجرای ویدئو مپینگ با کارشناسان ما در ارتباط باشد.

نوشته شده در تاریخ 1398/03/01

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید