جستجوی محصولات و مطالب
نصب و راه اندازی برد هوشمند
نصب و راه اندازی برد هوشمند

برد هوشمند صفحه ی قابل لمس بزرگی می باشد که با نمایش تصویر کامپیوتراز طریق ویدئو پروژکتور روی آن این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا به جای استفاده از موس از قلم یا انگشت برای اجرای عملیات در محیط ویندوز استفاده کنند. اغلب از برد هوشمند در کلاس های آموزشی و اتاق های جلسات برای ارائه مطالب استفاده می کنند، از این رو به آن تخته هوشمند هم می گویند.

استفاده از برد هوشمند بجای تخته سیاه و گچ، علاوه بر زیبایی امکانات زیادی اعم از نمایش انواع عکس ، فیلم و فایل های متنی را فراهم می کند.

نصب برد هوشمند روی دیوار یا پایه چرخدار

برد یا همان تخته هوشمند را می توان به دو طریق نصب کرد، روش اول نصب برد هوشمند روی دیوار می باشد و روش دوم قرار دادن برد هوشمند بر روی پایه پرتابل می باشد. بسته به فضای اتاق، کاربر می تواند یکی از این دو روش را به دلخواه انتخاب کند.

محاسبه فاصله ویدئو پروژکتور تا برد هوشمند

یکی از مهم ترین عوامل در نصب ویدئو پروژکتور اندازه گیری فاصله مورد نیاز پروژکتور تا برد هوشمند می باشد. برای نمایش مطلوب تصاویر باید این فاصله رعایت شود تا کاربر هنگام کالیبره کردن به مشکل بر نخورد.

نصب ویدئو پروژکتور توسط پایه سقفی یا چرخدار

پس از محاسبه فاصله دیتا پروژکتور تا برد هوشمند نوبت به ثابت نگه داشتن پروژکتور می رسد، ویدئو پروژکتور ها را می توان توسط پایه سقفی ویدئو پروژکتور بر روی سقف نصب کرد و یا روی پایه چرخدار که قابلیت جابجایی دارد قرار می گیرد.

امکان نصب ویدئو پروژکتور از طریق پایه های مخصوصی از بالای برد هوشمند هم وجود دارد، برای این امر باید از ویدئو پروژکتور های فاصله نزدیک (short throw) استفاده کرد. نمونه ای از این تخته هوشمند رو در تصویر زیر مشاهده می کنید.

 

نصب ویدئو پروژکتور شورت ترو (short throw) بر روی برد هوشمند

دانلود نرم افزار برد هوشمند

برای ارتباط بین سیستم با تخته هوشمند از نرم افزار های مخصوص برد هوشمند استفاده می کنند، هر تخته هوشمندی ممکن است نرم افزار با امکانات خاص خودش را داشته باشد. در هنگام خرید برد هوشمند سی دی نرم افزار به مشتری داده می شود. برای سهولت کاربران لینک دانلود نرم افزار رو قرار دادیم.

دانلود نرم افزار برد هوشمند با لینک مستقیم

کالیبره کردن و اتصال کابل برد هوشمند

پس از نصب برد هوشمند و ویدئو پروژکتور نوبت به اتصال کابل ها می رسد. برد های هوشمند عموما با یک کابل USB به کامپیوتر یا لب تاب وصل می شوند. طبیعتا برای نمایش تصویر کامپیوتر از طریق ویدئو پروژکتور باید یک کابل تصویر (VGA یا HDMI) بین این دو دستگاه وصل باشد.

پس از اطمینان از اتصال کابل ها باید نقاط مختلف تخته رو مشخص کنیم ، اصطلاحا به این امر کالیبره کردن می گویند. کالیبره کردن را تنها بار اول هنگام نصب و راه اندازی باید انجام داد.

نوشته شده در تاریخ 1399/01/23

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید