جستجوی محصولات و مطالب
معرفی ویدئو پروژکتور های با تکنولوژی لیزر
معرفی ویدئو پروژکتور های با تکنولوژی لیزر

ویدئو پروژکتور های لیزری در چندین سال اخیر توانسته نظر بسیاری از کاربران را برای انتخاب آن ها جلب کند، بزرگترین مزیت این دیتا پروژکتورها طول عمر بسیار بالای منبع نوری آنهاست، تولید کنندگان برای تولیدات پروژکتور های لیزری عمری حدود 20 تا 30 هزار ساعت برآورد می کنند. این طول عمر نسبت به ویدئو پروژکتور های با تکنولوژی لامپ قابل توجه است.

استقبال گسترده کاربران از دیتا پروژکتور های لیزری

بعد از گذشت سه سال از تولید این پروژکتورها، انتخاب کاربران برای خرید پروژکتور های لیزری نسبت به پروژکتور های لامپی روز به روز بیشتر می گردد. درست است که برای خرید تکنولوژی لیزر هزینه ای به مراتب بیشتر از ویدئو پروژکتورهای لامپی پرداخت می شود ولی کاربر را از هزینه های بعدی نظیر تعویض لامپ ویدئو پروژکتور مبرا میکند. از دیگر مزیت های پروژکتور های لیزری صدای کم آنها به دلیل کمتر کار کردن فن ها برای خنک کردن دستگاه است.

اگر دو پروژکتور لیزری و لامپی که مشخصات فنی ( رزولوشن ، کنتراست ، شدت روشنایی و ...) برابر داشته باشند کنار یکدیگر قرار دهیم، مشاهده می کنیم که پروژکتور لیزری از کیفیت بالاتری برخوردار است.

تلاش کمپانی ها برای تولید و عرضه ویدئو پروژکتور های لیزری

در حال حاضر با ورود این تکنولوژی، کمپانی ها به دنبال عمومی کردن این پروژکتورها هستند، در ابتدای کار این ویدئو پروژکتورها در نمونه های حرفه ای با کیفیت بالا و قیمت های حدود 10000 دلار تولید می شدند، از این رو نمیتوانستیم نمونه های آموزشی و کوچک آنها را داشته باشیم. کمپانی ها در حال حاضر اقدام به تولید ویدئو پروژکتور های لیزری با قیمتهای کم برای کاربران خانگی و آموزشی کردند. برخی از این مدل ها تا 2500 دلار در بازار عرضه می شوند.

در سال 2020 ویدئو پروژکتورهای لیزری به صورت گسترده وارد بازار می شوند و پیش بینی می شود بتوانند بر پروژکتورهای با تکنولوژی لامپ تسلط پیدا کنند.

پاناسونیک ، پیشتاز در تولید ویدئو پروژکتور های لیزری

کمپانی پاناسونیک یکی از پیشتازان تولید این نوع ویدئو پروژکتور است. از نمونه هایی با شدت روشنایی 3500 تا دستگاههای حرفه ای و سالنی با روشنایی 50000 انسی لومنز بخشی از تولیدات این کمپانی است. از آخرین محصولات لیزری ارائه شده پاناسونیک، ویدئو پروژکتور PT-RQ50K با شدت روشنایی 50000 لومنز و رزولوشن 4K که در آخر سال 2019 به بازار عرضه می شود بدون شک یکی از برترین پروژکتور های لیزری در بین همه ی برند ها شناخته می شود.

امید است با استقبال روزافزون از این مدل ها و در نتیجه تیراژ بالاتر تولید کمپانی پاناسونیک، قیمت آنها هم برای مصرف کننده ی نهایی روز به روز بهینه تر شود.

نوشته شده در تاریخ 1398/09/05

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید