جستجوی محصولات و مطالب
مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید ویدئو پروژکتور بدانید!
مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید ویدئو پروژکتور بدانید!

در دنیای امروز کمتر نهادی را میتوان پیدا کرد که حداقل یک اتاق مجهز به ویدئو پروژکتور نداشته باشد. امروزه در هر نوع پرزنتی اعم از آموزش، فروش، جلسات مدیران و ... نیاز به سیستم های به روز جهت ارائه بهتر مطلب احساس می شود، البته دایره وسیع استفاده از پروژکتور در دنیای مدرن امروز به منازل و اماکن تفریحی هم رسیده است.


چگونه یک ویدئو دیتا پروژکتور، متناسب با نیاز خود تهیه کنیم؟

برای انتخاب و خرید یک ویدئو پروژکتور باید مواردی را مد نظر داشته باشیم، در زیر به برخی از آنها اشاره می نماییم:

شدت روشنایی:

شدت روشنایی ویدئو پروژکتور مهم ترین مشخصه در انتخاب این محصول می باشد. در وهله ی اول باید مشخص شود که نیاز کاربر برای چه نوع مصرفی می باشد: کلاسی ( آموزشی)، اتاق جلسات، سالن همایش، آمفی تئاتر و یا سینمای خانگی
معمولا ویدئو پروژکتورهای با شدت روشنایی 3000 تا 4000 برای مصارف کلاسی و اتاق جلسات کوچک، 4000 تا 5000 جهت سالنهای متوسط و 5000 به بالا برای فضاهای سالنی و آمفی تئاتر پیشنهاد می گردد.

 

رزولوشن (قدرت تفکیک):

قدرت تفکیک تصویر یا رزولوشن بعد از شدت روشنایی اهمیت زیادی در ایجاد یک تصویر خوب دارد. رزولوشن واقعی معمول در ویدئو پروژکتورها XGA می باشد که برای مصارف آموزشی، اداری و سالنی تا حد زیادی جوابگو می باشد. با توجه به بالا رفتن انتظار کاربرها برای داشتن کیفیت بالا، تولید این محصول با رزولوشنهای بالاتر جای خود را بین تولیدات کمپانی پاناسونیک باز کرده است. در حال حاضر مدلهای متنوع با رزولوشن های WXGA و فول اچ دی برای مصارف مختلف ارائه می گردد.

در مصارف سینمای خانگی تمامی ویدئو پروژکتورها قابل استفاده می باشد، گر چه مدلهایی که رزولوشن WXGA، FullHD، WUXGA و 4K را داشته باشند (به جهت ارائه تصویر با کیفیت تر برای دیدن فیلمها و مسابقات ورزشی)در الویت بالاتری قرار دارند.

 

کنتراست:

مشخصه کنتراست نشاندهنده ی شفافیت تصویر می باشد و هر چه نسبت آن به عدد یک بیشتر باشد تصویر بهتری خواهیم داشت. کمپانی پاناسونیک در آخرین مدلهای خود حداقل کنتراست ویدئو پروژکتورها را به 16000:1 افزایش داده، که باعث هرچه بهتر شدن کیفیت آنها گردیده است. در مصارف سینمای خانگی (برعکس مصارف اداری و سالنی) این مشخصه به مراتب از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. در این مدلها کنتراست گاه تا 100000:1 هم افزایش پیدا می کند و باعث دیدن تصاویر با بهترین کیفیت ممکن می شود.

 

ورودی وخروجی ها:

امروزه کاربرها نمایشگرهایی را ترجیح می دهند که بتوانند هم زمان ورودیهای مختلف را به آنها متصل نمایند. ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک با دارا بودن پورتهای متنوع این مهم را فراهم کرده اند. ورودیهای VGA(RGB)، HDMI،USB(Type A)، USB(Display)، AV و ..... این امکان را به کاربر میدهند تا با اتصال چند سیستم به دیتا پروژکتور خود و با سوییچ روی ورودیها به راحتی به تصاویر مختلف دسترسی داشته باشد.


چرا پاناسونیک؟


ویدئو پروژکتورهای پاناسونیک با دارا بودن تنوع بالا امکان انتخاب بهتر را برای کاربر فراهم می نمایند. شما در برند پاناسونیک می توانید برای نیازهای مختلف، مدلهای مختلف را بررسی و بهترین آنها را انتخاب کنید. کیفیت قطعات تولیدات پاناسونیک باعث شده است با کمترین میزان خرابی و برگشت دستگاه روبرو باشیم، ضمنا گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت تصویر گستران امید به عنوان نماینده رسمی کمپانی پاناسونیک، تضمین یک خرید ایده آل برای شما خواهد بود.
در آخر، کارشناسان شرکت آماده هر گونه اطلاع رسانی و پاسخ گویی به شما مشتریان عزیز خواهند بود.

نوشته شده در تاریخ 1398/02/18

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید