جستجوی محصولات و مطالب
کنترل مانیتور صنعتی پاناسونیک از طریق کابل شبکه (LAN)
کنترل مانیتور صنعتی پاناسونیک از طریق کابل شبکه (LAN)

یکی از ویژگی های کاربردی محصولات پاناسونیک مدیریت و کنترل از طریق کابل شبکه است ، از طریق کابل شبکه می توان دستگاه هایی که داخل شبکه قرار می گیرند را توسط یک کامپیوتر کنترل کرد.

این قابلیت برای فضاهایی که تعداد زیادی دستگاه متصل دارند مناسب می باشد. بیش از 2000 دستگاه می تواند از طریق کابل شبکه کنترل شود.

اتصال کابل شبکه به دستگاه ها

در اولین قدم باید به اتصال دستگاه ها از طریق کابل شبکه بپردازیم ، به همین منظور از طریق یک سوییچر کابل های لن خروجی را به کامپیوتر و مانیتور صنعتی وصل می کنیم. قبل از کابل کشی از سالم بودن کابل ها مطمئن شوید تا در هنگام اتصال با مشکل قطعی کابل مواجه نشوید.

تنظیم آی پی آدرس مانیتور و کامپیوتر

پس از اتصال کابل ها از سوییچر به هر یک از دستگاه ها نوبت به تنظیم IP Adress می رسد. برای شناسایی مانیتور صنعتی توسط کامپیوتر باید رنج (محدوده) آی پی ها یکی باشد به همین منظور ابتدا باید آی پی کامپیوتر و مانیتور را بدست آوریم.

فهمیدن آی پی کامپیوتر در ویندوز

برای پیدا کردن آی پی کامپیوتر روش های متفاوتی وجود دارد یکی از این روش ها استفاده از Task Manager ویندوز می باشد. برای باز کردن تسک منیجر از کلید های ترکیبی Ctrl + Alt + Delete استفاده می کنیم. در پنجره باز شده منوی Performance سپس گزینه Ethernet را انتخاب میکنیم. در پایین صفحه می توانید آی پی خود را روبروی IPV4 مشاهده کنید.

فهمیدن آی پی آدرس کامپیوتر از طریق task manager

در تصویر بالا IP سیستم 192.168.1.222 می باشد. در ادامه به تغییر آی پی مانیتور صنعتی می پردازیم.

تنظیم آی پی مانیتور صنعتی

در نمایشگر های صنعتی پاناسونیک به راحتی می توان آی پی دستگاه را تغییر داد ، برای تغییر آی پی به قسمت Menu سپس Setup و Network Control می رویم. گزینه اول را برای استفاده دستگاه از کابل شبکه روشن می کنیم.

 تنظیمات شبکه در مانیتور های صنعتی پاناسونیک   تنظیمات شبکه در مانیتور های صنعتی پاناسونیک

از طریق تب Lan Setup باید آی پی دستگاه را هم رنج آی پی کامپیوتر قرار دهیم ، مثلا می توان آی پی را برابر 192.168.1.223  قرار داد.

شناسایی دستگاه های متصل از طریق نرم افزار

برای دسترسی به پنل مدیریت مانیتور می توان از دو روش استفاده کرد. روش اول استفاده از یک مرورگر و وارد کردن آدرس آی پی مانیتور است. یک مرور گر مانند گوگل کروم را باز کنید و آی پی 192.168.1.223 را وارد نمایید. برای دسترسی به پنل مدیریت باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. نام کاربری پیش فرض اکثر دستگاه ها user1 یا admin1 و رمز عبور آن panasonic می باشد.

دانلود نرم افزار Multi Monitoring & Control Software

روش دوم برای استفاده از امکانات کابل شبکه استفاده از نرم افزار رسمی کمپانی پاناسونیک می باشد ، این نرم افزار را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود نرم افزار Multi Monitoring & Control Software

پس از نصب نرم افزار مانند روش بالا با وارد کردن آی پی آدرس و نام کاربری و رمز عبور پیش فرض می توانید دستگاه های متصل در شبکه را جستجو کنید.

کنترل و مدیریت دستگاه های داخل شبکه

با استفاده از پنل مدیریت می توانید عملیات مختلفی از جمله خاموش روشن کردن دستگاه ، زمان بندی ساعات کارکرد دستگاه و کنترل وضعیت کلی دستگاه را انجام داد. کنترل مانیتور های صنعتی و ویدئو پروژکتور های پاناسونیک از طریق کابل شبکه برای مجتمع های تجاری و اداری بزرگ که دارای دستگاه های متعددی می باشند می توانید مفید باشد.

نوشته شده در تاریخ 1399/02/13
 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید