جستجوی محصولات و مطالب
مفهوم زمان پاسخ در مانیتور صنعتی و ویدئو وال
مفهوم زمان پاسخ در مانیتور صنعتی و ویدئو وال

یک سیستم نمایشی یک پارچه با ابعاد وسیع و قابلیت بسیار زیادی از ورودی های ویدئویی در فرمت های مختلف می باشد و در زمان پاسخ بدین معناست ک پیکسل های مانیتور با چه سرعتی تغییر رنگ می دهند با عنایت به این که واحد اندازه گیری آن میلی ثانیه است یک ال سی دی عادی معمولا زمان پاسخ کمتر از 10 ثانیه دارند البته مدل های بسیار سریع تری نیز وجود دارد و بین سرکت ها در خصوص پاسخ مدل ها اختلاف نظر وجود دارد به گونه ای که برخی با سرعت تغییر رنگ ال سی دی از سفید به مشکی اندازه گرفته می شوند و برخی دیگر از مشکی به سفید.

زمان پاسخ پایین تر کیفیت بالاتر

در نهایت چیزی که معلوم است این است که هر چه زمان پاسخ پایین تر باشد با کیفیت بیشتری رو به رو خواهیم بود و احتمال مشکلاتی نظیر تاری تصویر پایین تر است.

این قضیه برای گیمر ها متفاوت است زیرا زمان اجرای بازی هاست که مهم است و اهمیت بیشتری دارد.

زمان پاسخ در ویدئو وال

برای گیمر ها هر میلی ثانیه از یک بازی میتواند سرنوشت ساز باشد چرا که کوچکترین تاخیر در بدو باخت بازیکن تاثیر دارد لذا در اینجا سرعت بر کیفیت اولویت دارد .

و به همین دلیل است که در بازی ها از مانیتور هایی استفاده می شود ک پاسخی 1 تا 5میلی ثانیه دارد.

چنان چه به دنبال مانیتوری هستید ک بتواند جدید ترین بازی های روز را با بهترین سرعت ممکن اجرا کند بهتر است چیزی تهیه کنید ک دارای پنل va یا پنل tn باشد

جمع بندی :اگر به دنبال عناوین سریعتری در بازی ها همچون (ower wach) هستید حتی با سرعت اینترنت بالا نیز بهتر است از مانیتوری با زمان  پایین استفاده کنین تا دچار مشکلات بصری نشوید.

نوشته شده در تاریخ 1401/09/19
 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید