جستجوی محصولات و مطالب
ویدئو پروژکتور سه بعدی چیست؟
ویدئو پروژکتور سه بعدی چیست؟

ویدئو پروژکتور های سه بعدی (3D) می توانند برای تماشای یک فیلم جذاب ، بازی های سه بعدی در خانه مورد استفاده قرار بگیرند. با استفاده از این تکنولوژی می توانید سینمای سه بعدی را در خانه خود تجربه نمایید. تقریبا همه‌ی فیلم‌های جدید سینما برای تماشای سه بُعدی فیلم‌برداری می‌شوند یا حداقل چندین صحنه‌ی سه بُعدی دارند. 

نحوه کار ویدئو پروژکتور های سه بعدی (3D)

برای تماشای تصاویر سه بعدی به ویدئو پروژکتور سه بعدی ، عینک مخصوص و تصاویر سه بعدی نیاز هست. البته برای برخی از مدل های پروژکتور های 3D موارد دیگری نیز مورد نیاز است. در ویدئو پروژکتور های سه بعدی از عینک های مخصوص (Active Shutter)  استفاده می شود.

به طور کلی دو تکنولوژی برای نمایش تصاویر سه بعدی وجود دارد ، تکنولوژی آناگلیف و پلاریزه. در تکنولوژی آناگلیف از عینک‌های آبی و قرمز برای نمایش تصاویر سه بعدی استفاده می شود.

در تکنولوژی پلاریزه امواج نوری در دو جهت مختلف حرکت می کنند. برای تماشای تصاویر این نوع از عینک های شیشه ای مخصوص که معمولا قیمت بالایی دارند استفاده می شود.

شما میتوانید با اتصال ویدئو پروژکتور سه بعدی به دستگاه بلوری (bluerey) و استفاده از عینک های سه بعدی و پخش یک فیلم سه بعدی تصاویر را نمایش دهید.

ویدئو پروژکتور های سه بعدی پاناسونیک

از معروفترین ویدئو پروژکتور های سه بعدی پاناسونیک می توان به مدل PT-AE8000 اشاره کرد.

ویدئو پروژکتور سه بعدی پاناسونیک مدل PT-AE8000

مزایا و معایب استفاده از پروژکتور های سه بعدی

اولین مزیتی که میتوان در مورد استفاده از ویدئو پروژکتور سه بعدی به آن اشاره کرد سایز بزرگ تصاویر نسبت به تلویزیون های سه بعدی است. تصویر بزرگتر باعث می شود تا تماشاگر تصاویر را با جزئیات بیشتری ببیند که خود این موضوع باعث افزایش هیجان بیشتر می شود.

یکی از بزرگترین معایب پروژکتور های سه بعدی یا به طور کلی تماشای تصاویر سه بعدی این است که هر فرد باید به طور جداگانه از عینک های سه بعدی استفاده کند ، با توجه به قیمت بالای این عینک ها مقرونه به صرفه نیست. اما با پیشرفت روز به روز تکنولوژی امید است که این مشکل در آینده نه چندان دور حل شود.

یکی دیگر از معایب ویدئو پروژکتور های سه بعدی این است که کاربران باید حتما از فیلم ها و تصاویر سه بعدی استفاده کنند ، هر چند برخی پروژکتور های جدیدتر امکان تبدیل تصاویر دو بعدی به تصاویر سه بعدی را دارند اما کیفیت مطلوبی را به همراه ندارند.

.علاوه بر موارد گفته شده در بالا بعضی از پروژکتورهای سه بعدی برای نمایش به روش‌های غیر مستقیم نیاز دارند که باعث هزینه‌ها و دردسرهای بیشتر برای کاربر می شوند

 

نوشته شده در تاریخ 1401/01/22

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید