جستجوی محصولات و مطالب
معرفی ویدئو پروژکتور جیبی و مینی پروژکتور ها
معرفی ویدئو پروژکتور جیبی و مینی پروژکتور ها

از سالها پیش لزوم تولید تجهیزات الکترونیکی قابل حمل (پرتابل) برای رفع نیاز کاربران ایجاد گردید. تولید دستگاههایی مثل واکمن، سی دی من، کامپیوترهای لپ تاپ، گوشی های همراه و تولیدات بعدی این نمونه ها گوشه ای از تلاش کمپانی های تولید کننده ی تجهیزات الکترونیکی است. پیرو همین نیاز، درخواست کاربران برای داشتن ویدئو پروژکتورهای سبک و قابل حمل نیز روز به روز افزایش پیدا کرد.

افزایش تولید و استقبال کاربران از ویدئو پروژکتور های جیبی

برخی از تولید کنندگان به تولید ویدئو پروژکتورهای بسیار کوچک اقدام نمودند که در اصطلاح به ویدئو پروژکتور جیبی (pocket projectors) معروف شدند. اولین نسل از این دستگاه ها با برند اپتما وارد ایران شد، در اندازه ی یک گوشی موبایل و با شدت روشنایی 10 لومنز! بله تنها 10 لومنز که برای استفاده از آن باید محیط را تاریک یا حداقل نیمه تاریک می کردید. بعد از این نمونه برندها و مدل های دیگری هم وارد شدند که با پیشرفت تکنولوژی هم مشخصات فنی اعم از شدت روشنایی و رزولوشن آن ها بالاتر رفت و هم قابلیت های بیشتری به آنها اضافه شد. 

مینی پروژکتور چیست؟

در ادامه روند پیشرفت این دستگاه ها سری مینی پروژکتور هم  در کنار ویدئو پروژکتورهای پرتابل قرار گرفت. مینی پروژکتورها اندازه و وزن بیشتری ( در حد تبلت) نسبت به دیتا پروژکتور جیبی داشتند و به همان نسبت شدت روشنایی و قابلیتهای بیشتر. برای استفاده از مینی پروژکتور نیاز به تاریکی مطلق نیست و در فضای نیمه تاریک و نیمه روشن هم می توانید از این نمونه ها بهره ببرید.

نوشته شده در تاریخ 1399/04/31

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید