جستجوی محصولات و مطالب
مزایا و معایب استفاده دائمی از ویدئو پروژکتور به جای تلویزیون
مزایا و معایب استفاده دائمی از ویدئو پروژکتور به جای تلویزیون

عموم مردم برای تماشای فیلم ، سریال و مسابقات ورزشی از تلویزیون استفاده می کنند که کاملا جوابگوی نیاز آن ها است و تفاوتی برایشان ندارد اما عده ای به دنبال تصویر بزرگ تر و با کیفیت مطلوب تر می باشند که به سراغ ویدئو پروژکتور های خانگی می روند.  تلویزیون ها که در همه خانه ها و فروشگاه ها معمولا وجود دارند ، دارای صفحه نمایش کوچکی نسبت به پروژکتور ها می باشند. از این رو برای نمایش در محیط های کوچک استفاده می شوند.

مقایسه اجمالی تلویزیون و پروژکتور

تلویزیون و پروژکتور هر دو تصاویر را نمایش می دهند اما از تفاوت های این دو دستگاه می‌توان به سایز تصاویر ، نور مورد نیاز در محیط ، طول عمر ، هزینه خرید و نصب و راه اندازی ، جابجایی و فضای مورد نیاز برای نصب اشاره کرد. همچنین در تلویزیون ها کاربر دغدغه و هزینه های تعویض لامپ را ندارد و عمری بیشتر از ویدئو پروژکتور ها دارند.

ویدئو پروژکتور به جای تلویزیون

استفاده از ویدئو پروژکتور به جای تلویزیون

پروژکتور های لامپی معمولا پس از هر 2 ساعت استفاده باید حدود نیم ساعت خاموش شوند که گرمای لامپ کاهش یابد تا آسیبی به دستگاه نرسد ، پس ویدئو پروژکتور های دارای لامپ گزینه مناسبی برای استفاده مداوم بجای تلویزیون نیستند. اما نسل جدیدی از دستگاه ها که جای پروژکتور های لامپی را گرفتند ویدئو پروژکتور های لیزری نام دارند. برای شناخت این دستگاه ها می توانید به مطلب معرفی ویدئو پروژکتور های با تکنولوژی لیزر مراجعه نمایید.

برای کاربرانی که از نظر مالی مشکلی ندارند استفاده از پروژکتور و تلویزیون به طور همزمان می تواند بهترین انتخاب باشد. تلویزیون برای استفاده دائمی و پروژکتور برای تماشای فیلم سینمایی ، مسابقات ورزشی و به طور کلی نمایش هایی که کمتر از دو سه ساعت هستند.

 

ویدئو پروژکتور های لیزری تلویزیون دار

نوشته شده در تاریخ 1401/08/06

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید