جستجوی محصولات و مطالب
راهکار های افزایش طول عمر ویدئو پروژکتور
راهکار های افزایش طول عمر ویدئو پروژکتور

بعد از دو تا سه ساعت روشن بودن ویدئو پروژکتور، نیاز است مدتی دستگاه خاموش یا در حالت استند بای قرار داده شود، این یکی از چند موردی است که به افزایش طول عمر ویدئو پروژکتور کمک می کند. در این مطلب سعی شده تا راهکار های اصولی برای سالم نگه داشتن پروژکتور و افزایش عمر آن به شما معرفی شود.

یکی از راهکار های موثر در افزایش طول عمر پروژکتور سرویس ویدئو پروژکتور به صورت منظم و هر چند ماه یکبار می باشد. سرویس پروژکتور شامل تعویض فیلتر ، تعویض لامپ در صورت تمام شدن عمر آن و خاک گیری دستگاه با پمپ باد می شود. برای آشنایی کامل با سرویس پروژکتور می‌توانید به مطلب تعویض و سرویس فیلتر انواع ویدئو پروژکتور + فیلم و تصاویر مراجعه نمایید.

افزایش طول عمر ویدئو پروژکتور

تنظیمات لامپ برای افزایش طول عمر ویدئو پروژکتور

دو حالت اقتصادی و نرمال برای لامپ ویدئو پروژکتور وجود دارد. در حالت اقتصادی لامپ با نصف قدرت خود نور پخش می کند ولی در حالت عادی لامپ با تمام قدرت خود می تابد. طبیعتا شدت روشنایی بیشتر تصاویر درخشان تر و با کیفیت مطلوب تری را نمایش می دهد ، اما باعث کاهش طول عمر لامپ هم می شود.

توصیه می شود اگر پروژکتور شما در فضای تاریک قرار دارد از حالت ECO (اقتصادی) استفاده نمایید تا طول عمر پروژکتور خود را افزایش دهید. استفاده از این حالت (اگر به طور همیشگی) باشد طول عمر لامپ را تا دو برابر افزایش می دهد.

تنظیمات طول عمر لامپ پروژکتور

تاثیر گرما و مکان نصب پروژکتور بر طول عمر آن

به طور کلی گرما برای تجهیزات الکترونیکی مضر می باشد و طول عمر قطعه یا دستگاه را کم می کند. به همین دلیل است که در رایانه ها ، سرور ها و پروژکتور ها از فن خنک کننده استفاده می کنند. گرمای بیش از حد و طولانی بیشترین آسیب و صدمه را به ویدئو پروژکتور ها می رساند. در ویدئو پروژکتور هایی که دارای لامپ هستند با توجه به هزینه بالای خرید و تعویض لامپ ، توصیه می شود نکات لازم برای کاهش گرمای پروژکتور را عملی کنید. برای اطلاع از راهکاری های خنک نگه داشتن ویدئو پروژکتور می توانید به مطلب تاثیر گرما بر طول عمر و نمایش تصاویر ویدئو پروژکتور مراجعه نمایید.

یکی دیگر از عوامل مهمی که بر طول عمر پروژکتور تاثیر دارد فضای نصب آن می‌باشد ، اولین راه حل رعایت فاصله پروژکتور از سقف یا دیوار برای چرخش هوای اطراف دستگاه می باشد. همچنین استفاده از فن اضافه در محل نصب می تواند به خنک نگه داشتن دستگاه کمک بسیاری کند.

نوشته شده در تاریخ 1401/08/09

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید