جستجوی محصولات و مطالب
تفاوت حالت نرمال و اقتصادی (ECO) ویدئو پروژکتور
تفاوت حالت نرمال و اقتصادی (ECO) ویدئو پروژکتور

اکثر ویدئو پروژکتورهای مدرن دارای حالت عادی و اقتصادی می باشند. در این حالت اکونومیک تصاویر تیره به نمایش در می آیند، مصرف برق تا ۳۰ درصد کاهش میابد و عمر لامپ نیز افزایش پیدا میکند. این امر باعث پایین آمدن هزینه تعمیر و نگهداری پرژکتور میشود. قابلیت تنظیم پروزکتور بر روی حالت Eco به صورت هوشمند و داینامیک صورت میگیرد. 

 

حالت نرمال و ECO ویدئو پروژکتور

افزایش طول عمر پروژکتور توسط حالت Eco (اقتصادی)

حالت اکونومیک یا اقتصادی در پروکتور سبب قرار دادن توان پروژکتور در پایین ترین حالت و رفتن به حالت Standby می شود ، حتی زمانیکه محتوایی در حال نمایش است اما برای مدت طولانی تغییری در آن ایجاد نمی شود روی حالت Standby قرار می گیرند. حالت اکو در پروژکتور های پاناسونیک موجب طولانی تر شدن عمر باطری  می شود.

برای مثال در پروژکتوری عمر لامپ استاندارد 2000 الی 3000 ساعت می باشد در صورتی که با فعال کردن حالت اکونومیک (اقتصادی) در لامپ ویدئو پروژکتور حدود 5000 ساعت عمر می کند.

چرا که در توان مصرفی آن صرفه جویی شده است. البته ویدئو پروژکتورهایی وجود دارند که عمر لامپ آنها در حالت ECO به 10000 ساعت نیز می رسد. برخی از این لامپ ها از بخار جیوه می باشند. در کل این مطلب را برای آگاهی بیشتر از حالت استاندارد و حالت ECO در ویدئو پروژکتور دنبال کنید.

 

نوشته شده در تاریخ 1401/07/12

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید