جستجوی محصولات و مطالب
مهمترین نکات در خرید و نصب ویدئو وال های پاناسونیک
مهمترین نکات در خرید و نصب ویدئو وال های پاناسونیک

امروزه نمایشگرها کاربردهای متنوعی دارند، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی ، نمایشگر ها برای مصارف صنعتی و تبلیغاتی نیز در کنار تلویزیون های خانگی طراحی و تولید می شوند. هر کدام از این نمایشگر ها دارای ویژگی های فنی و ظاهری متفاوتی هستند. گاه برای مانیتورینگ و اتاق های کنترل و گاه برای مصارف تبلیغاتی یا تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند.
یکی از پر کاربرد ترین انواع نمایشگر ها مانیتور های صنعتی و ویدئو وال ها می باشند. نمایشگرهای ویدئو وال در تعداد زیاد امکان ماتریس شدن را دارند و به دلیل داشتن لبه های بسیار باریک ، این شرایط را برای کاربران فراهم می آورند که همواره یک تصویر یکپارچه در ابعاد بزرگ و دلخواه داشته باشند.

تفاوت های ویدئو وال (video wall) با مانیتور های صنعتی

تفاوت های ویدئو وال با مانیتور صنعتی

به مجموعه نمایشگر هایی که با قرار گرفتن در کنار هم یک تصویر یکپارچه در ابعاد بزرگ با کیفیت بالا را نمایش می دهند ویدئو وال (video wall) گفته می شود. عموماً نمایشگر های ویدئو وال به صورت استاندارد در ماتریس های 2*2 ، 3*3 ، 4*4 و .... نصب و راه اندازی می شوند. هر چند در برخی از موارد به صورت غیر استاندارد در ماتریس های 2*3 ، 3*4 و ... نیز بسته به نیاز پروژه امکان نصب و راه اندازی دارند. در ادامه به بررسی تفاوت های ویدئو وال با مانیتور های صنعتی می پردازیم:

  • ضخامت لبه های نمایشگر

هر چه اندازه لبه نمایشگر کمتر باشد در یکپارچه و بهینه تر شدن تصویر تاثیر بسیار مهمی دارد. نمایشگر های ویدئو والی دارای لبه های بسیار نازک تری نسبت به سایر نمایشگر های صنعتی هستند که این لبه های نازک در نمایشگر ها بزل (Bezel) نامیده می شوند.

  • ساعت کارکرد و طول عمر پنل

ماینتور های صنعتی در 7 روز هفته به دو حالت 16 و 24 ساعته قابل بهره برداری هستند ، این در صورتی است که نمایشگر های ویدئو والی عمدتاً می توانند 7 روز هفته 24 ساعته مورد استفاده قرار بگیرند. طول عمر پنل در ویدئو وال ها عموماً بیشتر از مانیتور های صنعتی است.

  • تفاوت وزن نمایشگر ها

ویدئو وال ها به دلیل داشتن ساختار پیچیده تر و مقاوم تر ، بدنه محکم تری نسبت به مانیتور های صنعتی دارند به همین سبب دارای وزن بیشتری هستند.

  • تاثیر زاویه دید در نمایشگر ها

فرض کنید که اپراتوری روبروی یک مانیتور صنعتی نشسته ، حال اگر این اپراتور به سمت چپ یا راست جابجا شود ، در دیدن تصاویر دچار مشکل می شود. در حالی که در نمایشگر های ویدئو والی اپراتور تا زاویه 178 درجه نسبت به تمامی جهت ها میدان دید دارد.

  • تعداد ورودی و خروجی ها

ویدئو وال ها دارای پورت های ورودی و خروجی بیشتری نسبت به مانیتور های صنعتی هستند.

  • تفاوت در قیمت

با توجه به مشخصات فنی و ظاهری کامل تر ویدئو وال ها ، قیمت ویدئو وال ها نسبت به مانیتور های صنعتی بیشتر می باشد.


نصب استاندارد ویدئو وال در اتاق های مانیتورینگ

نصب استاندارد ویدئو وال در اتاق های مانیتورینگ

فرض کنید شخصی مامور شده تا اتاق مانیتورینگ یک سازمان را تجهیز کند. این شخص باید مواردی را در نظر بگیرد که به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم:

  • ابعاد و محدودیت های اتاق مانیتورینگ

برای شروع پروژه نصب ویدئو وال باید طول ، عرض ، ارتفاع اتاق و فاصله میز اپراتور ها تا صفحه نمایش را محاسبه کرد سپس بسته به ابعاد اتاق و نیاز پروژه تعداد و سایز نمایشگر ها را انتخاب کنیم. طبیعتاً با تغییر تعداد نمایشگر ها اندازه سازه نیز باید تغییر کند. این نکته را در نظر داشته باشید که سازه نمایشگر ها باید حداقل 50 سانتی متر از دیوار پشت سازه فاصله داشته باشد.

  • تعداد اپراتور ها و نحوه جایگیری آنها

با توجه به تعداد نمایشگر ها و نوع کاربری پروژه معمولاً برای هر 2 یا 3 نمایشگر یک اپراتور در نظر می گیرند . فاصله اپراتور ها نباید خیلی نزدیک باشد چرا که باعث گردن درد و ضعف بینایی می شود ، همچنین دور بودن اپراتور ها باعث کم شدن میدان دید آنها می شود. نور فضای اتاق باید طوری تنظیم شود که منبع نور بر روی نمایشگر ها نباشد هر چند نمایشگر هایی موجود هستند که سطحی مات دارند و نور را جذب می کنند.

  • نوع پروژه و کاربری مانیتورینگ

ویدئو وال ها کاربرد های مختلفی دارند از جمله مانیتورینگ دوربین های نظارتی  ، دیتا سنتر ها ، فضا های امنیتی و مراکز نظامی و ... 
با توجه به نوع کاربری پروژه می توان از کنترلر ها و نرم افزار های طراحی شده برای نمایشگر های ویدئو والی استفاده کرد. 

  • محل نصب و نوع سازه (structure)

برای ساخت سازه نمایشگر ها باید از براکت و پایه های مخصوص نمایشگر استفاده کرد. در بعضی از پروژه ها به دلیل محدودیت فضا ، نمایشگر ها باید با کمترین فاصله از دیوار نصب شوند که برای تحمل وزن بالای این سازه مهار هایی بر روی دیوار تعبیه می کنند.

نمایندگی رسمی فروش ویدئو وال پاناسونیک در ایران

با توجه به نکات گفته شده در مطلب فوق به این نتیجه گیری میرسیم که با توجه به نیاز پروژه کدام نوع نمایشگر ها ( ویدئو وال یا مانیتور صنعتی ) مناسب تر است ، چرا که هر کدام از این نمایشگر ها دارای ویژگی های منحصر به خود هستند.
بعد از خرید نمایشگر ها و تجهیز اتاق مانیتورینگ یکی از مهمترین دغدغه های کاربران و ارگان ها داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر در ایران می باشد.
شرکت تصویر گستران امید به عنوان نماینده رسمی پاناسونیک در ایران ، وارد کننده نمایشگر های ویدئو وال پاناسونیک و ارائه کننده کلیه خدمات پس از فروش از جمله تعمیرات ، سرویس و نگهداری و ارائه مشاوره رایگان توسط کادری مجرب در تهران و کلیه شهر های کشور می باشد.

تصویر گستران امید | نماینده رسمی پاناسونیک در تهران
 

نوشته شده در تاریخ 1398/07/25

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید