جستجوی محصولات و مطالب
تنظیم ویدئو پروژکتور بر روی پرده نمایش
تنظیم ویدئو پروژکتور بر روی پرده نمایش

فاصله پرده نمایش تا ویدئو پروژکتور یکی از مهمترین فاکتور های نمایش تصویر به کاربران می باشد. در این مطلب شما را با انوع پرده نمایش ها و چگونگی تنظیم فاصله آنها تا پروژکتور آشنا میکنیم.

تنظیم اندازه تصویر ویدئو پروژکتور روی پرده نمایش

گاهی اوقات گوشه های تصویر پروژکتور بر روی پرده کج میباشد و یا تصویر حالت ذوزنقه ایی شکل دارد ، در این حالت پروژکتور را در روبروی پرده نمایش قرار دهید. سپس با استفاده از کلید های keystone و در برخی پروژکتور ها از قابلیت shift برای تنظیم تصویر دلخواه روی پرده استفاده نمایید.

اگر تصویر شما مربع بود ولی تصویر مستطیل میخواهید می توانید نسبت تصویر را در پروژکتور تغییر دهید ، گاهی اوقات هم به دلیل نصب کردن پروژکتور بر روی سقف تصویر وارونه نمایش داده می شود. در این حالت باید از قابلیت position استفاده نمایید.

کدام سایز پرده نمایش برای ویدئو پروژکتور مناسب است؟

انتخاب سایز پرده نمایش بستگی به نسبت تصویر (aspect ratio) ویدئو پروژکتور دارد ، اگر پرده نمایش بزرگتر یا کوچکتر از سایز مورد نظر شما باشد میتوانید سایز تصویر پروژکتور را با پرده تنظیم نمایید.

برای فضاهایی که امکان نصب پرده نمایش بر روی سقف یا دیوار را ندارد می توان از پرده نمایش های پایه دار که قابل حمل هستند استفاده کرد. کلاس های آموزشی ، اتاق های جلسات از جمله این فضا ها هستند. برای پرده نمایش های با سایز بزرگ مانند پرده نمایش های داخل سالن سینما که وزن بالایی دارند می توان از زنجیر برای مهار کردن پرده استفاده کرد.

برای شناخت انواع پرده نمایش های پروژکتور و راهنمای خرید آنها به مطلب آموزشی راهنمای خرید و نصب پرده نمایش ویدئو پروژکتور مراجعه نمایید.

اندازه گیری فاصله ویدئو پروژکتور تا پرده نمایش

کمپانی های تولید کننده ویدئو پروژکتور و وبسایت هایی که به بررسی تخصصی ویدئو پروژکتور ها می پردازند جهت پیدا کردن فاصله بین پروژکتور تا پرده ابزار های تحت وب کاملی را طراحی کرده اند که می توانید در مطلب آموزشی محاسبه آنلاین فاصله ویدئو پروژکتور تا پرده نمایش مطالعه نمایید.

تنظیم پرده نمایش ویدئو پروژکتور

 

نوشته شده در تاریخ 1401/02/01

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید