جستجوی محصولات و مطالب
اهمیت نصب دوربین های مداربسته در آسانسور و راه پله
اهمیت نصب دوربین های مداربسته در آسانسور و راه پله

نصب دوربین مداربسته در هر مکانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در برخی مکان های دیگر برای بالا بردن امنیت ساختمان و در برخی دیگر از هر دو جهت نظارتی و حفاظتی نصب دوربین قابل اهمیت است. نصب دوربین مداربسته در منازل و آپارتمان ها از هر دو جهت نظارتی و امنیتی دارای اهمیت است.به صورت کلی حفظ امنیت جانی و مالی، کنترل و نظارت محیط از دغدغه های اصلی افراد مجتمع های مسکونی است، بدین منظور اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی، ضرورت بیشتری پیدا می کند.

نکات مهم در نصب دوربین مداربسته در راه پله ها

از جمله مکان هایی که افراد تمایل به نصب دوربین مدار بسته در آن دارند، راه پله ها و راهروها هستند که می بایست در هنگام نصب دوربین مداربسته در این نقاط توجه کافی را داشت چرا که این کار ممکن است که حریم خصوصی افراد را خدشه دار کند و موجب عدم رضایت ساکنین شود.

نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی نیز مستلزم آگاهی از قوانین است در غیر این صورت ممکن است، تجاوز به حریم خصوصی حساب شود و در آن صورت مسائل و پیگردهای قانونی پیش خواهد آمد؛ 

اولین قدم برای نصب دوربین مداربسته در راه پله ها، رضایت ساکنین است. در صورتی که در آپارتمان مسکونی اقدام به نصب دوربین مداربسته می کنید حتماً رضایت تمامی ساکنین را جلب نمایید و برای نصب دوربین باید این موضوع در جمع عمومی ساختمان مطرح شود و در صورت توافق ساکنان موضوع به تصویب هیئت مدیره برسد.

یکی دیگر از موارد مهم در نصب دوربین در ساختمان انتخاب محل قرار گیری دستگاه ذخیره ساز تصاویر (DVR) می باشد.

امنیت در آسانسور با نصب دوربین مداربسته

دوربین‌های مدار بسته در حالت عادی در محل‌هایی قرار می‌گیرند که دور از دسترس دیگران هستند و در بسیاری از موارد از دید افراد پنهان هستند؛ به گونه‌ای که تنها از طریق تابلوی هشدار به دیگران اطلاع داده می‌شود که در مکان مورد نظر دوربین مداربسته نصب شده است. با توجه به نقش بسیار مفیدی که دوربین‌های مداربسته در کاهش جرائم و افزایش ضریب امنیت محیط‌های مختلف دارند، طبق قانون، نصب دوربین مداربسته در ملک شخصی خود، بایستی تمامی همسایگان یا افرادی که مرتباً در اطراف ساختمان در رفت‌وآمد هستند را از وجود دوربین مطلع سازید که این کار به‌راحتی با نصب یک یا چند تابلو کوچک امکان‌پذیر است.

آسانسورها با توجه به کاربردشان، همواره یکی از پرترددترین مکان‌های ساختمان‌ها به شمار می‌روند؛ به همین علت، در بسیاری از موارد مدیران ساختمان و حتی ساکنین ترجیح می‌دهند، به‌منظور افزایش امنیت، در آسانسور دوربین‌ مداربسته نصب شود.

نوشته شده در تاریخ 1401/05/28

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید