جستجوی محصولات و مطالب
آموزش تعویض و سرویس لامپ ویدئو پروژکتور
آموزش تعویض و سرویس لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ ویدئو پروژکتور حتما بعد از پایان عمر باید تعویض شود، لامپ ویدئو پروژکتور ها بعد از طی کردن طول عمر خود هشدار تعویض لامپ را به کاربر نشان می دهد. تعویض نکردن لامپ پروژکتور در زمان مناسب سبب سوختن یا ترکیدن لامپ در داخل دستگاه می‌شود که باعث آسیب رسیدن به سایر قسمت ها می شود و خسارت زیادی به جا میگذارد. خرید و تعویض لامپ ویدئو پروژکتور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، چرا که در صورت نصب لامپ غیر استاندارد امکان خسارت به پروژکتور وجود دارد، از این رو توصیه میشود تعویض لامپ توسط فرد حرفه ای و مجرب انجام شود.

نکات مهم تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

وقتی شما لامپ اورجینال و با کیفیت مربوط به مدل خود را تهیه می کنید میتوانید مطمئن باشید که بعد از تعویض، دستگاه شما مانند قبل عمل خواهد نمود، البته باید مد نظر داشته باشید که در دستگاه شما فقط لامپ نو شده است و کلیت دستگاه مستهلک است ولی با توجه به این موضوع هم لامپ اورجینال بهترین کیفیت را برای شما فراهم می نماید. زمانی که دستگاه نیاز به تعویض لامپ پیدا میکند شما چند انتخاب دارید، یا باید از شرکت های خدمات دهنده لامپ اورجینال ویدئو پروژکتور را خریداری کنید، یا به لامپ های بی کیفیت متفرقه مراجعه نمایید و یا توسط تعمیرکاران غیر مجاز مغزی لامپ را عوض کنید.

توصیه می شود در صورت استفاده از دیتا پروژکتور در محیط های کم نور، از حالت اقتصادی (ECO) استفاده شود تا لامپ طول عمر بهینه تری داشته باشد. همین طور توصیه می گردد حتما بعد از 2-3 ساعت روشن بودن ویدئو پروژکتور، 15-30 دقیقه استراحت به دستگاه داده شود.

سرویس لامپ ویدئو پروژکتور

استفاده از تکنولوژی لیزر به جای لامپ در پروژکتور ها

اگر می خواهید از دردسر ها و هزینه های تعویض لامپ خلاص شوید می توانید از ویدئو پروژکتورهای لیزری بهره مند شوید. این پروژکتور ها عموما کمی گرانتر از پروژکتور های لامپی هستند اما ارزش خرید دارند، منبع نوری در این مدل لیزر ال ای دی می‌باشد که وظیفه ی تولید نور را دارد و طول عمری بالغ بر 20-30 هزار ساعت برای آن تعریف می شود.

نوشته شده در تاریخ 1401/07/21

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید