جستجوی محصولات و مطالب
همه چیز در مورد لامپ ویدئو پروژکتور
همه چیز در مورد لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ یکی از مهمترین قطعات ویدئو پروژکتور است به طوری که در نبود آن عملا دیتا پروژکتور بدون استفاده میباشد. لامپ منبع نوری است که تصاویر را بعد از دریافت و پردازش روی پرده منعکس میکند. این قطعه اما ساعت مفید کارکرد دارد، یعنی طول عمر متوسطی برای این لامپ ها ذکر می شود که معمولا در سر رسید آن و یا زودتر دستگاه نیاز به تعویض آن پیدا می کند. ساعت کارکرد لامپ های ویدئو پروژکتور به عنوان یک مشخصه در اطلاعات فنی این دستگاه ها ذکر میگردد.

کاربر می تواند قدرت لامپ ویدئو پروژکتور را از طریق منو تعیین نماید، دو حالت اقتصادی و نرمال برای لامپ تعریف می شئد. به این ترتیب که در صورتی که دستگاه شما مثلا 3000 لومنز روشنایی دارد، در حالت نرمال لامپ با تمام قدرت خود می تابد تا این میزان را تامین نماید ولی اگر شما از طریق منوی دیتا پروژکتور حالت اقتصادی را انتخاب کنید، لامپ با نصف قدرت خود نور پخش می کند و در این حالت شدت روشنایی دستگاه به 1500 کاهش پیدا می کند. طبیعتا استفاده از این حالت (اگر به طور همیشگی) باشد طول عمر لامپ را تا دو برابر افزایش می دهد. توصیه می شود در صورت استفاده از دیتا پروژکتور در محیط های کم نور، از حالت اقتصادی استفاده شود تا لامپ طول عمر بهینه تری داشته باشد. همین طور توصیه می گردد حتما بعد از 2-3 ساعت روشن بودن ویدئو پروژکتور، 15-30 دقیقه استراحت به دستگاه داده شود.

تعویض لامپ ویدئو پروژکتور

زمانی که دستگاه نیاز به تعویض لامپ پیدا میکند شما چند انتخاب دارید، یا باید از شرکت های خدمات دهنده لامپ اورجینال ویدئو پروژکتور را خریداری کنید، یا به لامپ های بی کیفیت متفرقه مراجعه نمایید و یا توسط تعمیرکاران غیر مجاز مغزی لامپ را عوض کنید. قطعا دو مورد آخر از طرف مل توصیه نمی شود. وقتی شما لامپ اورجینال و با کیفیت مربوط به مدل خود را تهیه می کنید میتوانید مطمئن باشید که بعد از تعویض، دستگاه شما مانند قبل عمل خواهد نمود، البته باید مد نظر داشته باشید که در دستگاه شما فقط لامپ نو شده است و کلیت دستگاه مستهلک است ولی با توجه به این موضوع هم لامپ اورجینال بهترین کیفیت را برای شما فراهم می نماید.

سهولت استفاده از ویدئو پروژکتور های لیزری

اگر مایل نیستین این موارد را تحمل یا پیگیری کنید، پیشنهاد خیره کننده ای برای شما داریم!
از دیتا پروژکتورهای لیزر ال ای دی پاناسونیک بهره مند شوید. منبع نوری این مدل ها لامپ نیست تا بسوزد یا کم رنگ شود، منبع لیزر ال ای دی وظیفه ی تولید نور را دارد و طول عمری بالغ بر 20-30 هزار ساعت برای آن تعریف می شود.

نوشته شده در تاریخ 1400/02/05

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید