جستجوی محصولات و مطالب
تفاوت پرده نمایش های ویدئو پروژکتور در چیست؟
تفاوت پرده نمایش های ویدئو پروژکتور در چیست؟

پرده نمایش ویدئو پروژکتور یا پرده اکران یک سطح صاف سفید رنگی است که تصویر ویدیو پروژکتور روی آن نمایش داده می‌شود.

تفاوت سایز پرده نمایش های ویدئو پروژکتور

پرده نمایش های موجود در بازار به دو شکل مربع و مستطیل موجود می باشند، پرده های مربعی شکل برای نسبت تصاویر 1:1 و پرده نمایش های مستطیلی برای نسبت تصاویر 16:9 به کار می روند. گرچه شما میتوانید تصاویر مربعی شکل را در پرده نمایش های مستطیل شکل نمایش دهید اما بخشی از فضای پرده خالی می ماند.

پرده نمایش ها در سایز های زیر توسط کمپانی ها ارائه می شوند:

  • 180*180 سانتی متر
  • 200*200 سانتی متر
  • 250*250 سانتی متر
  • 300*300 سانتی متر
  • 180*180 سانتی متر
  • 400*300 سانتی متر
  • 180*180 سانتی متر
  • 600*400 سانتی متر

انتخاب سایز پرده نمایش به عواملی همچون اندازه محیط شما برای نصب پرده ، رزولوشن و نسبت تصویر خروجی از ویدئو پروژکتور بستگی دارد.

تفاوت نوع کاربرد پرده نمایش پروژکتور

پرده نمایش صفحه سفید و ماتی می باشد که می توانید آنها را در ابعاد مختلف و بر اساس نو.ع کاربردشان انتخاب نمایید. پرده نمایش ها بر اساس کاربردشان به سه نوع زیر تقسیم می شوند:

پرده نمایش های پایه دار برای مصارف پرتابل (قابل حمل) پیشنهاد می شود. معمولا وقتی کاربر ویدئو پروژکتور خود را در مکانهای مختلفی استفاده می کند نیاز دارد که بتواند پرده را نیز با خود جا به جا نماید.

پرده نمایش های سقفی/ دیواری را میتوانید از سقف آویزان یا روی دیوار نصب نمایید. این پرده ها با دست پایین کشیده می شوند و بعد از استفاده نیز بالا رفته و در غلاف خود جای می گیرند.

پرده نمایش برقی با برخورداری از موتور الکتریکی خود این امکان را می دهد که کاربر از راه دور و با استفاده از ریموت کنترل پرده را باز و بسته کند. پرده های برقی قابلیت نصب از سقف یا روی دیوار را دارند.

تفاوت پرده نمایش ویدئو پروژکتور

 

نمایش تصاویر ویدئو پروژکتور روی دیوار

برخی از کاربران از دیوار سفید به جای پرده نمایش برای مشاهده تصاویر ویدئو پروژکتور استفاده می کنند ، دیوار سفید به خوبی تصاویر شما را با کیفیت مطلوب نمایش می دهد. این امر کاملا اختیاری می باشد اما می توانید برای شیک تر شدن دکور محیط و نمایش تصاویر با کیفیت واقعی هزینه اندکی برای خرید پرده نمایش پرداخت کنید.

نوشته شده در تاریخ 1401/03/30

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید