جستجوی محصولات و مطالب
اهمیت شدت روشنایی در خرید ویدئو پروژکتور با کیفیت
اهمیت شدت روشنایی در خرید ویدئو پروژکتور با کیفیت

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت و کیفیت ویدئو پروژکتور ها شدت روشنایی است ، عموم کاربران در هنگام خرید ویدئو پروژکتور اولین فاکتور مهمی که مورد بررسی قرار می دهند شدت روشنایی یا Brighness دستگاه می باشد. انتخاب ویدئو پروژکتور با شدت روشنایی متناسب با نیاز کاربر از اهمیت بالایی برخوردار است ، عوامل بسیاری در این انتخاب حائز اهمیت است ، از جمله این عوامل می توان به نوع استفاده کاربر از دستگاه ، شرایط محیطی , قیمت دستگاه اشاره کرد.

در این مطلب تمامی مواردی که در شناخت شدت روشنایی و انتخاب ویدئو پروژکتور مناسب با نوع کاربری حائز اهمیت است را مورد بررسی قرار می دهیم.

شدت روشنایی (Brighness) چیست؟

به بیان ساده به میزان نور تولید شده از منبع نور شدت روشنایی گفته می شود ، به عبارت دیگر شدت روشنایی همان مقدار نوری است که به واحد سطح می رسد.

در ویدئو پروژکتور ها بسته به تکنولوژی ساخت به کار رفته در طراحی و تولید دستگاه ، منبع نور لامپ یا شار نوری تولید شده توسط تکنولوژی لیزر می باشد. ویدئو پروژکتور های لیزری به سبب داشتن شدت روشنایی بالاتر قیمت بیشتری نسبت به ویدئو پروژکتور های لامپی دارند.

واحد های اندازه گیری شدت روشنایی

شدت روشنایی یا همان شار نوری تولید شده از منبع نور دارای واحد های اندازه گیری مختلفی است ، واژه ANSI مخفف عبارت American National Standards Institute می باشد. لومن میزان شدت نور پرتاب شده از طرف یک منبع نوری است، این واژه معمولا در علم فیزیک بکار می رود.

برای بیان روشنایی ویدئو پروژکتور ها از واحد انسی لومنز (ANSI lumens) استفاده می کنند. هر چه میزان انسی ویدئو پروژکتور بیشتر باشد از کیفیت و وضوح تصویر بالاتری برخوردار است در نتیجه قیمت بالا تری هم دارد.

اهمیت شدت روشنایی در ویدئو پروژکتور ها

شدت روشنایی یکی از مهمترین مشخصات در انتخاب ویدئو پروژکتور است. با انتخاب شدت روشنایی متناسب با فضایی که قرار است ویدئو پروژکتور در آن استفاده گردد تقریبا بیشتر مسیر خرید را طی نموده اید. ما برای فضاهایی با متراژ تا 50 متر دیتا پروژکتورهایی با شدت روشنایی تا 3500 انسی لومنز را پیشنهاد می دهیم. اگر محیط شما بین 50 تا 100 متر است بهتر است از مدلهایی با شدت روشنایی تا 4000 انسی لومنز بهره مند شوید. سالنهای بزرگتر از 100 متر و کمتر از 200 متر را با پروژکتورهای تا 5500 انسی لومنز پوشش می دهیم. در صورتی که فضای شما بیشتر از 200 متر باشد بهتر است برای مشاوره بهتر و انتخاب مدلهای حرفه ای با کارشناسان ما تماس بگیرید.
در نظر داشته باشید برای فضاهای کوچکتر، استفاده از شدت روشنایی رده های بالاتر امکان پذیر است.

عوامل محیطی موثر بر شدت روشنایی

دو مورد در انتخاب شدت روشنایی ویدئو پروژکتور تاثیر گذار است، اول متراژ و بعد میزان روشنایی محیط.
در مورد متراژ لطفا به پاراگراف بالا مراجعه نمایید.
در مورد روشنایی باید مد نظر داشته باشید در صورتی که پنجره در محیط باشد در زمان روشن بودن ویدئو پروژکتور حتما باید پوشیده شود، زیرا حتی اگر شما دستگاهی با شدت روشنایی بالا هم تهیه نمایید وقتی از پنجره های شما نور مستقیم وارد می شود به شدت کیفیت پروژکتور را پایین خواهد آورد. از این رو با توجه به تقسیم بندی بالا در صورتی که نور طبیعی یا مصنوعی محیط شما زیاد باشد باید انتخاب خود را به رده های بعدی سوق دهید. ولی توصیه ی همیشگی ما اینست که حتما در زمان روشن بودن دیتا پروژکتور نور کنترل شود تا بهترین کیفیت را داشته باشید. ضمنا در زمان نصب پروژکتور به سقف باید دقت نمایید منبع نوری دیگری در مسیر تابش ویدئو پروژکتور نباشد.

 

نوشته شده در تاریخ 1399/02/16

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید