جستجوی محصولات و مطالب
ویدئو مپینگ یا نور پردازی سه بعدی با ویدئو پروژکتور
ویدئو مپینگ یا نور پردازی سه بعدی با ویدئو پروژکتور

به نمایش تصاویر سه بعدی یا دو بعدی توسط ویدئو پروژکتور های با رزولوشن بالا بر روی اجسام در اندازه های مختلف , نور پردازی سه بعدی ( Video Mapping ) می گویند. ویدئو مپینگ یکی از جذابترین و زیباترین کاربرد های دیتا پروژکتور ها هستند که با ادغام تصویر چند ویدئو پروژکتور و شناسایی دستگاه ها در نرم افزار می توانیم تصاویر با کیفیت بالای FULL HD و 4K تولید کنیم.

مراحل اجرای ویدئو مپینگ (video mapping)

اولین مرحله اجرای نور پردازی سه بعدی بر روی اجسام بررسی ابعاد سازه و تولید تصاویر و محتوای متناسب با سازه است. گرافیست ها با استفاده از از نرم افزار های گرافیکی حرفه ای مانند ادوبی افتر افکت (adobe after effect) تصاویر با کیفیت را برای اجسام در اندازه های متفاوت طراحی می‌کنند.

یکی دیگر از عوامل مهم در اجرای ویدیو مپینگ انتخاب موسیقی مناسب است، بسته به محیط و نو ع سازه برای اجرای پروژه ها می توان از موسیقی ملایم یا پر هیجان استفاده کرد. یک موسیقی مناسب می تواند تماشاگرانی که در حال مشاهده تصاویر هستند را تحت تاثیر قرار داد و نمایش را برای کاربران به واقعیت نزدیک تر کرد. 

پس از تولید تصاویر با کیفیت ، انتخاب موسیقی و تدوین فیلم ویدئو مپینگ نوبت به انتخاب و خرید دیتا پروژکتور های با کیفیت می‌رسد، این امر مستلزم اندازه گیری فاصله پروژکتور تا صحنه و میزان شدت روشنایی مورد نیاز برای نمایش تصاویر بر روی اجسام می‌باشد.

ویدئو مپینگ (نور پردازی سه بعدی)

شرایط مناسب برای اجرای ویدئو مپینگ

ویدئو مپینگ (Video Mapping) را میتوان در فضاهای باز و بسته اجرا نمود ، در محیط های خارجی باید از پروژکتور های لیزری با رزولوشن و شدت روشنایی بالا استفاده کرد تا بتوان نور صحنه نمایش را به خوبی تنظیم کرد، اجرای نور پردازی در محیط داخلی کم هزینه تر و راحت از اجرا در محیط خارجی است,

نور پردازی سه بعدی امکان ایجاد اشکال هندسی مختلف در سایز های بزرگ و کوچک و رنگ های متنوع را به اپراتور ها میدهد به طوری که نمای کلی یک ساختمان را می توانند پوشش دهند.

اجرای ویدئو مپینگ با پروژکتور های لیزری

نوشته شده در تاریخ 1401/07/30

برچسب ها

 لیست مطالب وبلاگ
لوگو تصویر گستران امید